Memaparkan catatan dengan label pesta penang. Papar semua catatan
Isnin, 30 Disember 2013

Budak Koma Jatuh Roda Berpusing di Pesta Pulau Pinang



Pesta Sungai Nibong | Kanak-kanak koma terjatuh dari roda berpusing - Jujurnya KH pun tak pernah naik ferris wheel nie walaupun tp2 tahun pi pesta penang. Kalau top gun ka challenger ka ada la naik haha.. tak rock la naik roda pusing tue tapi kalo bawa kaple ok la leh la romantik2 atas tue kan :).

Sumber Berita : Utusan Malaysia

Bila tengok berita ada budak koma sebab jatuh roda berpusing tue terkejut beruk jap eh..tak pernah2 jadi nie tetiba leh plak ada budak jatuh pastu dengar budak tu masuk sorang2. Mana la mak ayah budak ni sampai leh biar anak merayau sesorang kat tempat yang penuh orang macam tu. Penjaga permainan tu pun takan tak periksa dulu kalau ada budak termasuk dalam tempat tu. Apapun kecuaian ibubapa la kot sibuk shopping sampai tak perasan anak hilang.

P/S: korang nak shopping tue ingat2 sama kalau bawa anak tu jangan lupa diri plak no..
tak pun pasang tali cawat kat pinggang anak tu hehe..
Ahad, 29 Disember 2013

Selera Siam Di Pesta Penang 2013


Jumaat lepas KH sempat pi pesta penang kali kedua tahun nie.. walaupun tahun ni tapak pesta dikecilkan sedikit pastu xbnyak sgt kedai yang jual barang yang lain2 semua sama ja so kinda bored gak la pi mana pun barang sama ja. Tapi mlam tu KH pi sebab nak makan jer memang tp kali pi makan kat masakan siam asli dri thai kot.


Yang best nyer semua masakan harga sama ja RM5.00. Tp paling rare nak jumpa laksa tomyam sedap kot makan tomyam guna laksa yum2.. pastu menu wajib pulut mangga. Pulut siam der plus santan lemak berkrim deabak sedap licin pinggan tue. Pastu KH try nasi komok dia macam nasi kunyit sedap tp agak kering so kena makan ngan sup yang dia bagi tue..

Tapi rugi xsempat nak makan pulut ayam huhu sebab dah kenyang lepas makan popia undang ngan ayam pandan. Lepas2 tu dah malas nak pusing pesta sebab perut dh kenyang mata pun berat ja hahaha... tp singgah sat tgk zamani slam nyanyi merdu suara dia.
Lastly KH beli la gak tikar upin ipin tu sehelai baru RM10 beli 2 hehe.. boleh la nak buat alas2 time picnic ke time nak baring2 ka haha... sapa yg belum dtg leh la mai tinggal 2hari ja lagi...pakat mai no