Memaparkan catatan dengan label MAKAN. Papar semua catatan
Khamis, 11 Julai 2013

Jom Sahur

Kucinghitam tak tido dari semalam huhu last2 tgk jam dah pukul 3.30pagi dah.. Kuar bilik masak nasi. Reheat lauk pauk settle.. Goreng ikan masin sedap plak makan ikan masin ni hihi...jom solat subuh...

Sabtu, 6 Julai 2013

SOTONG BAKAR PASAR SITI KHADIJAH KELANTAN

Photo: Sotong Bakar kat sblh Pasar Siti Khadijah KB....dgr citer sedap dan famez.....tolke?????
 
First time dengar dan tengok sotong dibakar selalu sotong orang buat goreng tepung ja atau sotong kangkung kan. Tak tau sedap ka tak sebab Kucinghitam sendiri tak sampai kelantan lagi nak try hehe. Sapa nak try tue leh la pi Pasar Siti Khadijah kat Kota Bharu tue.
Ahad, 16 Jun 2013

MC DONALDS DELIVERY MEMANG ON TIME

Hari nie mamak jual nasi lemak ayam depan nie cuti la plak. KucingHitam kelaparan huhu sehari tak makan lagi. turun2 tengok dia tak niaga plak alahai, Nak beli roti sekaya tak kenyang kot. Last2 teringin Mcdonalds hehe apa lagi terus online. sekarang dah tak payah nak call2 nie. diorang dah ada laman website untuk order online dahmcdelivery

MC DONALDS DELIVERY
Order Kucinghitam
Tapi diorang akan cas RM3.00 untuk penghantaran standard la kan tue. Yang best yer korang perati gambar atas tue elok2 ja kotak last tue hijau....BAM! BAM! pintu rumah Kucinghitam kena ketuk hehe..Superb memang ikut sistem selari plak tu kotak tue hijau terus sampai hehe... KucingHitam order triple cheeseburger medium set + large bubur ayam mcdonalds. Tapi slack sebab masa order tu Kucinghitam note sos cili lebih tp diorg letak 2 paket ja ngn lada bubur tu satu...Grrrr... Tapi atleast tak la Kucinghitam kelaparan kan huhu. Seronok yang dok ngan family leh makan masakan mak huhu...

triple cheeseburger


Selasa, 11 Jun 2013

COLDSTONE ICE CREAM

Alahai terus kecur air liur tengok gambar2 ice-cream nie kan. Kedai Coldstone nie ada x kat Malaysia? Kalo ada KucingHitam rasa nak try jer. macam menarik ja pilih bahan then campur semua ada batu yang di sejukan tue. terbaik tapi hujan2 nie sejuk plak hahaha



























Ahad, 9 Jun 2013

KEK MINNIE MOUSE SAMBUT BIRTHDAY


Hari nie ada budak tue celebrate birthday. So pagi KucingHitam dah bangun bersiap nak balik Tanjung Tokong. Tapi hadiah tak beli pun sebab last minit bagi tau kan hehe..
Takpa nanti pun leh bagi kan hehe.

Nie kek birthday dia, Minnie Mouse kot, tak tau sangat minkey mouse hehee.
kek nie dia call papa dia suruh beli. Pandai dia plan birthday sendiri kan hehe baru 8 tahun nie.

Nie la orang nyer, Nur Izlyana Alfira. 

Tengok tue haha, tak sabar2 dah nak tunggu orang sampai dia rasmi dulu ayam goreng tue,
Hari nie ibu dia la yang masak semua hehe, KucingHitam pi makan jer ngeh2. Rezeki2 alhamdulillah, dapat gak makan sedap2 hari nie huhu.


Antara bihun dengan mee goreng meman, KucingHitam suka mee goreng lagi , mee ni plak basah2 wah sedap korang, nasib KucingHitam makan banyak dah awal2 tadi hehe kalo tak sure habis hehe..
Terbaik mee goreng basah nie. Lapar bila teringat plak huhuhu..


Antara hidangan kitaorang la, walaupun tak banyak tapi cukup la asal niat nak raikan orang sambut hari lahir sampaikan hehe, xperlu banyak sangat. sapa2 yang nak buat makan2 free ni ajak la KucingHitam haha, muka tak malu nie hehe..

TIPAH TERTIPU ! KOREAN BURGER SATU PENIPUAN ARGH!

Tadi lepas tengok wayang AFTER EARTH, gi la makan kat KFC Queensbay tue.
Damn! tertipu juga KucingHitam dengan papan iklan itu dan iklan kfc korean burger di tv ini.
Cuma korang perhatikan size Korean Burger dalam iklan ini dan bandingkan saiz dalam pic atas nie.

Sesungguhnya KFC telah menipu saiz sebenar korean burger ini argh.. Tak puas makan burger nie kalah benjo pasar malam. baik makan burger tepi jalan tue lagi murah, jimat dan sedap. tepaksa la KucingHitam sebat seketul ayam dari abg KucingHitam nasib dia makan dinner plate haha dapat makan dada spicy. Walaupun hehe...

Next time memang tak akan makan or beli burger dari KFC sure kecik ja size dia baik xpayah jual kan kalo besar telepak tangan..


Khamis, 6 Jun 2013

SI BEN KUCING YANG SUKA MAKAN DURIAN


APALA NAK JADI NGAN KUCING SEEKOR NIE, BARU BALIK PASAR MALAM KAT PANTAI JERJAK, BELI BUAH DURIAN SEBAB MEMANG HANTU DURIAN. MASUK-MASUK RUMAH LETAK LA BUAH DURIAN ATAS LANTAI NAK KOPEK KAN.


TETIBA SI BEN NIE LAK MAI, PASTU LEH PLAK DOK CIUM2 BUAH DURIAN NIE, HAI APA LA KUCING NIE NAK GAK KA MAKAN DURIAN HAHA. KANG PANAS BADAN TUE HABIS BULU LURUH JADI LA KUCING AFRIKA XDA BULU NGEH3..


DISEBABKAN BEN NIE TERUK SANGAT DOK HIDU, BAGI LA SEULAS TENGOK DIA MAKAN KA X. ADUI MEMANG HANTU DURIAN RUPENYER KUCING SEEKOR NIE HAHA, LICIN BUAH DUARIAN TU DIA MAKAN BIJI KILAT JA PANDAI DIA MAKAN HAHA.
JOM TENGOK VIDEO SI BEN MAKAN DURIAN HEHEHE.



Jumaat, 31 Mei 2013

NASI LEMAK DRIVE THROUGH

GAMBAR NI SNAP PAGI TADI SEMENTARA TUNGU NAK PI BREAKFAST KAT 
TAMAN TUN SARDON , GELUGOR PENANG
WAH NASI LEMAK PUN ADA DRIVE THROUGH U HAHAHA
SIAP BERATUR LAGI TUH SEPANJANG JALAN 
LAWAK JER TGK HEHEHE...XTAU LA SEDAP KE IDAK,
SEDAP LA KOT KLO X XKAN BERATUR  TU KAN..




Selasa, 28 Mei 2013

MEE DAUD LAGIK


YEAH KUCINGHITAM MAKAN MEE DAUD LAGI HARI NIE.. SEMALAM MAKAN NASI GORENG KAMPUNG NGAN TOMYAM SO RASA KENYANG LAGI. LUNCH NIE MAKAN MEE JER LA NGAN AIR BARLI. SEDAP DER. PANAS2.

ORANG CAKAP ORANG YG UPLOAD GAMBAR MAKANAN NIE MENTAL TAPI ORANG YANG CAKAP TU JELES KAN SEBAB X DAPAT MAKAN APA YANG KITA ORANG SNAP HAHAHA...
Isnin, 27 Mei 2013

APOM BALIK KAT KENDURI KAHWIN


INGAT ABG BONIKACAK JA YANG ADA ENTRI PASAL APOM BALIK HAHAHA. KUCINGHITAM PUN ADA. ALA2 PERANG ENTRI PASAL APOM BALIK LA PLAK HAHA.
JANGAN MARAH ABG BONI, KEKACAKAN ABG TETAP PUJAAN GADIS SEMALAYA XD.

TIME PI KENDURI KAT DEWAN AREA SEBERANG PERAI NIE. MEMANG MERIAH LA APOM BALIK PAKCIK NIE TAK SEMPAT LETAK ADA JA ORANG SAMBAR LETAK ATAS PINGGAN. FUH PANAS2 TUE GILA TAMBAH PLAK TIME TUE SELERA MAKAN TENGAH KAT TAHAP KLIMAKS GITU. 

APOM BALIK PAKCIK NIE SEDAP RANGUP MAKAN SATU XCUKUP DER KENA SUMBAT BANYAK BARU PUAS HEHE. NAMPAK SANGAT NAFSU SYAITAN HEHE.. ASTARFIRULLAH HALAGZHIM..

P/S: RUGI XDAK KAD BUSINESS KLO XLEH TOLONG PAK CIK NIE PROMOTE BUSINESS APOM BALIK DIA HEHE 
Ahad, 26 Mei 2013

LAKSA MAKANAN FAVOURITE AKU!


HOHOHO..KUCINGHITAM HAPPY SANGAT. MY MAMA MASAK LAKSA. KEGEMARAN KUCINGHITAM SANGAT NIE. GILA KALO MAMA YANG MASAK SELAGI X HABIS LAKSA TUE XKAN BERENTI LA MAKAN HEHE. MEMANG TERBAIK.

TADI PUN HABIS 2 BUNGKUS LAKSA SEGAR BUKAN LAKSA BERAS YANG RENDAM AIR TUE TAU LAKSA BERAS XSEDAP SEBAB DI KEMBANG PASTU PUTUS. MAMA KITA GUNA YANG SEGAR PUNYA @ ORANG PANGGIL LAKSA HIDUP. LAKSA NIE SEDAP SEBAB DIA KENYAL N X KEMBANG.

KUCINGHITAM MAKAN LAKSA TAMBAH 3KALI HAHA.TERBAIK LA. TUE PUN XPUAS LAGI RASA NAK JA TAOAU BAWA BALIK HUHUHU TAPI APAKAN DAYA LAKSA SUDAH HABIS KENA LEGO UHUHU....

Sabtu, 25 Mei 2013

DINNER @ PUNCAK MUTIARA KAMPUNG PELET PULAU PINANG



PUNCAK MUTIARA KAMPUNG PELET TERLETAK DI DAERAH KUBANG SEMANG 
PULAU PINANG MENYEDIAKAN MASAKAN ALA LADANG KIRA SEGAR DARI LADANG LA MAKSUDNYER. SEBAB KAT PUNCAK MUTIARA NIE DIORG ADA LADANG TERNAKAN SENDIRI SEBAB DIORG PUN ADA BUAT SUPPLY UNTUK DAGING KAMBING, ARNAB, RUSA, BURUNG UNTA DAN BANYAK LAGI LA.

SO MALAM TADI MY SIS CALL CAKAP DIA NGIDAM NAK MAKAN KAT PUNCAK MUTIARA SO KITA ORANG PUN PAKAT LA NAK PI. TEPAT PUKUL 8 LEBIH KITA ORANG TOLAK DARI PULAU PI MAINLAND.

SEJAM LEBIH GAK LA NAK SAMPAI KAT KAMPUNG PELET TUE. LAGIPUN DIA MASUK DALAM SIKIT DARI JALAN BESAR.
TAPI TAK YAH RISAU SANGAT SEBAB TEPI JALAN TUE ADA SIGNBOARD BESAR PUNYA TULIS KAMPUNG PELET PUNCAK MUTIARA.

KAMI BERLIMA ME, MY SIS & HER HUBBY, MY MOM AND MY BRO. SO KAMI SAMPAI2 CARI LA TEMPAT DUDUK MEMANG RAMAI ORANG MALAM NIE SBB DAH START CUTI KAN. SO CARI PUNYA CARI DAPAT LA YANG BEST NYER MEJA MAKAN KAMI ADA BENDA BEST HEHEHE..NAK TAU?


NIE LA MENDA TUE HEHE..POKOK DURIAN. RENDAH JA TUE KLO LA DURIAN NIE JENIS PETIK DAH LAMA KITA ORANG PETIK KUPAS MAKAN SITU HEHE..BESAR2 BUAH DURIAN NIE RASA NIE DURIAN KAHWIN KOT.

SO NAK TAU APA MENU KAMI KAT PUNCAK MUTIARA NIE.
LETS CHECK IT OUT!!

NIE SUP PAHA KAMBING SPECIAL GILA WEI, BESAQ KOT PAHA KAMBING NIE TANJAT BOBOI TENGOOK TADI.. NIE MY BRO PUNYA ORDER DIA CAKAP NAK DIET HEHE.
TAPI SEKALI MAI NALA PUNYA PAHA KAMBING. HAMBIK KO HEHE..
TAPI MY BRO BUAT MAGIC DER NAK TGK MAGIC DIA JOM HEHE..

BESAR TULANG KAMBING NIE HAHA

NIE MY BRO-IN-LAW PUNYA NASI BERIANI SPECIAL PUNCAK MUTIARA.
DALAM TU ADA DALCA, KERABU, TELUR REBUS, AYAM, KAMBING AND NASI BERIANI.

NIE KUCINGHITAM YANG PUNYA..NGERI TENGOK KAN. TERKANGKANG AYAM ITEW HAHA. KESIAN LAK NAK MAKAN. NAMA MENU NIE CHICKEN SPRING TAPI X SPRING PUN. AYAM DIA TASTELESS TAK RASA PA PASTU BG BLACK PEPPER PUN XSEDAP. LAST KUCINGHITAM CICAH NGAN KUAH KACANG SATE OSTRICH HEHE SEDAP.

NIE CHICKEN MARYLAND MY SIS PUNYA. 
GILE LEMBAB KESIAN MY SIS KENA TUNGGU AYAM DIA. KITA ORANG DAH KENYANG MAKAN BARU SAMPAI ORDER DIA. KALO ORANG LAIN SURE MERAJUK XNAK MAKAN DAH KAN. MENU MAK KITA XSEMPAT AMBIK LA HUHU DAH MAKAN BILA NAK SNAP LA XCANTIK DAH SO XJADI LA HIHI. MAK KITA MAKAN SUP KAMBING + ROTI NGAN SATE OSTRICH SEBATANG RM2.00..




SO BILA DAH SETTLE NAK BALIK. SINGGAH KEJAP KAT CORNER JUALAN PUNCAK MUTIARA NIE. ADA DAGING FROZEN BAJA DAN LAIN2. SO TETIBA TERPANDANG BENDA BULAT PUTIH APAKAH ITU?

YES! OSTRISH EGG GUESS WHAT HARGA DIA RM 8.60/KG OKAY
KALO BUAT TELUR MATA SURE BESAR NIE HEHE.

SO KESIMPULAN YANG DAPAT KUCINGHITAM BUAT UNTUK PUNCAK MUTIARA.
SERVIS : LEMBAB KENA TUNGGU LAMA SIKIT + MAKANAN  SAMPAI TAK SAMA TIME
RASA MAKANAN DIA XSEDAP MANA PUN SETAKAT BOLEH MAKAN JA. EVEN AYAM SPRING YANG KUCINGHITAM MAKAN TU XRASA APAPUN KENA CICAH KUAH KACANG BARU RASA.
HARGA DIA MACAM TAK BERPATUTAN MAHAL TAK SEPADAN NGAN KUATITI DAN KUALITI MASAKAN. THAT MY OPINION LA. TAPI KALO KORANG NAK RASA XSALAH JUST GIVE A TRY. MAYBE LEPAS U GUYS PI U GUYS LEH KOMEN LAK.